vrijdag 8 april 2016

Borduren voor Syrië

Op internet kwam ik een mooie actie tegen met de naam "Stitch for Syrië". Het gaat om een initiatief van de internationale humanitaire organisatie Concern Worldwide, dat in Libanon een centrum steunt waar vrouwen uit Syrische vluchtelingenkampen samen met arme Libanese vrouwen leren borduren - tegelijk een moment van rust en vriendschap (borduren is een ideaal middeltje tegen de stress, dat ondervond ik zelf ook al!) als een manier om wat geld te verdienen. De organisatie roept op om zelf een klein borduurwerkje te maken - het patroon kan je downloaden - en dit via internet te delen en/of op te sturen naar Syrië, waar het zal worden verwerkt in een groot wandkleed dat wordt opgehangen in het vrouwencentrum als teken van steun en solidariteit uit de hele wereld.


Hier kan je meer lezen over de actie: https://www.concern.net/en/stitch-syria-help-refugees-our-cross-stitch-challenge. Je kan ook dit filmpje bekijken:


Als fervent borduurster voelde ik me natuurlijk meteen geroepen om hieraan deel te nemen. Mijn bijdrage is af en gaat binnenkort op reis naar Syrië!


Wie gaat er nog de uitdaging aan?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten