donderdag 2 februari 2012

Eerste pogingen met Fimo


Ik had er al eens van gehoord: Fimo, een soort kunstmatige, gekleurde klei die je kan bakken in de keukenoven. En omdat ik de smaak van het knutselen te pakken had (wat is het rustgevend om gewoon met je handen bezig te zijn, en bovendien kan je ondertussen naar muziek luisteren), begon ik aan wat speurwerk op het internet. Blijkbaar een materie die heel vaak gebruikt wordt om kralen en juwelen te maken. Op naar de knutselwinkel! En al ben ik niet bepaald een Chirofan, dit is echt een geweldige winkel: http://www.debanier.be/

Ik was meteen verkocht: heerlijk prutswerk, dat herinneringen oproept aan het boetseren met plasticine dat ik als kind zo graag deed. Mooie kleurtjes die je kan mengen, stapelen, platwalsen, uitrollen... Al vind ik mijn eerste pogingen nu wat stuntelig, ik was heel trots toen het eerste resultaat de oven uitkwam en heb er meteen een ketting van gemaakt:






Geen opmerkingen:

Een reactie posten