vrijdag 3 februari 2012

't Wordt serieuzer...

Ik begon wat rond te snuffelen in de afdeling "hobby" van de bibliotheek (waar ik anders nooit kijk!) en nam dit boek mee naar huis: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/sieraden-van-fimo/1001004004934780/index.html#product_overview. Niet altijd mijn eigen smaak, maar er staan wel veel ideeën in over wat je allemaal met Fimo kan doen. Ik begon me te verdiepen in technieken als het maken van "canes", de "millefeuille" en de "millefiori". Ik leerde ook dat je tijdens het werken best plastic handschoentjes draagt om vingerafdrukken te vermijden. Inderdaad dragen heel wat vroege werkjes de sporen van mijn identiteit, merk ik nu!
Waar ik me stilaan ook wat meer in begin te bekwamen, is in het aanbrengen van slotjes. Dat blijkt nog een heel vak apart! Ik maakte ze eerst gewoon met een knoopje vast, maar om het professioneel te laten ogen bestaan er blijkbaar allerlei onderdelen met namen als "knijpkralen, "kalotjes" e.d. Niet simpel, maar het begint er al wat beter (en steviger) uit te zien!








Van restjes vallen mooie oorbellen te maken!






Drie langere kettingen.

Armband en bijhorende oorbellen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten