woensdag 19 september 2012

Marokkaans borduurwerk

Het klinkt misschien vreemd, maar dat borduren is geen nieuwe bezigheid van me. Mijn moeder bracht na haar studies een jaar door in een berberdorp in Marokko. Van de vrouwen ginds leerde ze  traditionele patronen borduren, en eenmaal thuis ging ze daarmee verder. Als kind was ik al gefascineerd door de prachtige, rijkelijk versierde doeken en kussenslopen die ik thuis vond. Toen ik een jaar of achttien was vroeg ik aan mijn moeder of ze mij dit ook wilde leren.
Dit was m'n eerste lapje:


Ik ontdekte al snel hoe verslavend borduren kan zijn, maar ook hoe rustgevend. Er volgde dus een hele reeks werkjes:







In dit zakje bewaar ik nog steeds mijn borduurgerief: 



3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig borduurwerk laat je hier zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je werk prachtig. .. ik heb een aantal vaagjes omtrent dit borduurwerkwerk... ik zou dit graag persoonlijk willen vragen u kunt mij bereiken op mijn email somayatahiri@yahoo.com
    Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen