zondag 12 mei 2013

Inspiratie uit het "Maison Autrique"

Vandaag bezocht ik eindelijk eens het "Maison Autrique" bij ons in de buurt in Schaarbeek, een huis van Victor Horta. Behalve de prachtige ruimtes en de leuke tentoonstelling "Schaduwen en lantaarns" die er momenteel loopt, viel ik voor de charmes van enkele decoratieve details, en vond er ondermeer bij deze geborduurde gordijnen stof voor inspiratie:





Maar ook dit behangpapier biedt ideeën voor borduurwerk:



Mooie combinatie met de wastafel en de spiegels!


Verder heb ik een zwak voor de vloeren met tegels en mozaïeken. Bij het binnenkomen betreed je meteen deze zwierige krullen:



Minder verfijnd, maar ook heel charmant vond ik deze tegels in de kelder:


Ten slotte wil ik jullie deze prachtige glasramen niet besparen:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten